Powstał elementarz dla początkujących adeptów sztuk audiowizualnych

Jak wyprodukować dobry film mając do dyspozycji mikroskopijny budżet? Na co zwracać uwagę, żeby obraz miał szansę konkurować z zagranicznymi tytułami? Jak przygotować materiały o projekcie, by zainteresować producentów? Jak w nowoczesny sposób budować strategię promocji filmu? Jaką rolę mogą w niej odegrać festiwale filmowe?

Te i podobne pytania zadają sobie młodzi scenarzyści, reżyserzy, producenci, dystrybutorzy stawiający pierwsze kroki w branży. Cóż można zrobić lepszego, niż zadać je doświadczonym profesjonalistom? Taka idea przyświecała spotkaniom z cyklu INTERFILMLAB. Wskazówki ekspertów zebrał i przystępnie opisał Grzegorz Fortuna Jr. w publikacji, którą można bezpłatnie pobrać na stronie projektu.

Przygotowaliśmy ekstrakt praktycznej wiedzy o tym, jak być konkurencyjnym na rynku audiowizualnym mówi Fortuna Jr. – To pigułka podstawowych informacji o nowatorskich sposobach działania w branży tak, by móc realizować autorską wizję, tworzyć dobrej jakości kino, które ma szansę odnieść komercyjny sukces i wyjść poza lokalne podwórko.

Praktycy pokroju Mii Bays, producentki nagrodzonego Oscarem Sześciostrzałowca (reż. Martin McDonagh), czy Mariusza Włodarskiego, producenta m.in. Intruza (reż. Magnus von Horn) oraz 21 × Nowy Jork (reż. Piotr Stasik), przyjechali z konkretnymi instrukcjami, opowiadali o sprawdzonych schematach postępowania i szlakach przetartych przez wielu uznanych dziś twórców.

Pomyślcie o swojej publiczności, o tym, co macie jej do powiedzenia, uchwyćcie autentyczność – mówiła Mia Bays podczas warsztatów INTERFILMLAB. – Jeśli adresujecie swój film do międzynarodowej publiczności, zastanówcie się dobrze, co widzowie muszą wiedzieć, by zrozumieć waszą historię.

Ogólna recepta na sukces sprowadza się do tego, by tworzyć filmy zrozumiałe pod każdą szerokością geograficzną, wykorzystując powszechnie znane schematy gatunkowe, ale wprowadzając modyfikacje wynikające z lokalnej kultury i wrażliwości. Na co konkretnie zwracać uwagę? Aby poznać szczegóły, trzeba kliknąć w link i pobrać publikację!

http://interfilmlab.pl/pobierz-publikacje/

Spotkania z cyklu INTERFILMLAB są inicjatywą Instytutu KOSMOPOLIS Fundacji Nauki, Kultury i Edukacji. Odbywały się w 2017 roku podczas trzech festiwali filmowych: KAMERALNE LATO w Radomiu, WAMA Film Festival w Olsztynie i CINEMAFORUM w Warszawie.

Projekt INTERFILMLAB – edukacja na rzecz zwiększenia konkurencyjności i możliwości eksportowych polskiego przemysłu filmowego jest współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Weronika Skwarzec

Koordynator PR

tel.: +48 506668864

e-mail: weronika.skwarzec@kosmopolis.pl


Instytut KOSMOPOLIS
Fundacja Nauki, Kultury i Edukacji

ul. Bolesława Chrobrego 22 • 26-600 Radom


Instytut KOSMOPOLIS – Oddział w Olsztynie
Centrum Kultury Filmowej Awangarda 2
Plac Jana Pawła II 2/3 • 10-102 Olsztyn

http://www.kosmopolis.pl • e-mail: instytut@kosmopolis.pl

  • „Saudade” oraz „Wskrzeszenie” i „Sabina” na 21. festiwalu Węgiel w Katowicach

  • Nadchodzący 21. Festiwal Filmów Szkolnych Węgiel zaprezentuje w konkursie „Saudade” Wojciecha Pokorskiego. Festiwal otworzy warsztat specjalny Roberta Glińskiego „Scena fabularna w jednym ujęciu”, później odbędzie się warsztat Kamila Przełęckiego poświęcony pracy z AI, a w ramach towarzyszących festiwalowi targów filmowych nastąpi specjalna prezentacja „Wskrzeszenia” Luizy Budejko i „Sabiny” Diany Zamojskiej.

  • A może zoom na morze? Ucz się od najlepszych i wygraj 20 tys. zł

  • Marzysz o karierze reżysera? Kreatywność jest twoją mocną stroną? Spróbuj swoich sił w konkursie filmowym i skieruj zoom na morze. Wygrasz nie tylko pieniądze na realizację filmu, ale będziesz mógł pracować pod okiem wybitnych ekspertów. Morze cię kręci? Złap 20 tys. zł.

Więcej aktualności