Warsztat operatorski z elementami reżyserii, montażu i dźwięku

Gdyńska Szkoła Filmowa oraz Pultyn Studio organizują warsztat operatorski z elementami reżyserii, montażu i dźwięku. 

Warsztat operatorski z elementami reżyserii, montażu i dźwięku

Celem warsztatu jest praktyczne zapoznanie słuchaczy z tajnikami zawodu operatora obrazu. Podczas 100 godzin zajęć, słuchacze poznają podstawowe narzędzia pracy operatora oraz sposoby ich wykorzystania na planie filmowym. Obok techniki i technologii omawiane będą zagadnienia estetyczne oraz zasady języka filmowego. Słuchacze zapoznają się także z elementami reżyserii, realizacji dźwięku i montażu w zakresie niezbędnym w pracy operatora.

Warsztaty prowadzić będą wykładowcy Gdyńskiej Szkoły Filmowej.

Uczestnicy którzy ukończą warsztat i zrealizują indywidualne ćwiczenie, otrzymają dyplom ukończenia wraz z oceną ich pacy.


PROGRAM

TECHNIKA I TECHNOLOGIA FILMOWA

Percepcja widzenia. Oko a obiektyw.

Budowa obiektywów, ogniskowa, głębia ostrości, kąt widzenia, rodzaje obiektywów.

Przysłona, migawka, czas ekspozycji, czułość.

Teoria barw.

Budowa kamery, rodzaje kamer, obsługa.

Zapis cyfrowy a zapis analogowy.

Osprzęt filmowy, rodzaje i sposoby wykorzystania.

Światło, budowa, rodzaje, właściwości.

Pomiar światła.

Kamery filmowe a VDSLR 



SZTUKA OPERATORSKA

Rola operatora w powstawaniu filmu.

Struktura ekipy filmowej. Pion operatorski.

Kreowanie przestrzeni filmowej, style oświetlenia.

Kompozycja, kolor, rytm.

Plastyka obrazu filmowego i metody jej kontroli.

Inscenizacja, ruchy kamery. Schematy oświetlenia.

Wykorzystanie optyki i filtrów zdjęciowych.

Analiza scenariusza pod kątem zdjęć, scenopis, storyboard.

Dokumentacja operatorska.

Operator w filmie fabularnym i dokumentalnym.

Analizy operatorskie wybranych scen filmowych. 



PODSTAWY TECHNIKI DŹWIĘKOWEJ

Zapis dźwięku w kamerze.

Zewnętrzny sprzęt dźwiękowy, mikrofony, miksery, rejestratory.

Podstawowe zasady rejestracji dźwięku. 



PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ

Podstawy języka filmowego.

Budowa scenariusza.

Casting.

Zasady pracy z aktorami. 



POSTPRODUKCJA

Zapis i archiwizacja materiałów.

Podstawy montażu.

Koloryzacja. 



CZAS TRWANIA

100 godzin zajęć praktycznych i teoretycznych. 



TERMIN

styczeń – marzec 2014. Zajęcia odbywają się w systemie weekendowym. 



Planowane terminy zajęć:

18, 25, 26 stycznia

8, 9. 22, 23 lutego

1, 2, 8, 9, 22, 23 marca 



OPŁATY

2.000 zł płatne po zakwalifikowaniu uczestnika. 



REKRUTACJA

Osoby zainteresowane powinny przesłać wypełniony formularz zgłoszeniowy na adres slawomir.pultyn@gsf.pl Na zgłoszenia czekamy do 10 stycznia 2014 . Liczba miejsc ograniczona.

  • „Saudade” oraz „Wskrzeszenie” i „Sabina” na 21. festiwalu Węgiel w Katowicach

  • Nadchodzący 21. Festiwal Filmów Szkolnych Węgiel zaprezentuje w konkursie „Saudade” Wojciecha Pokorskiego. Festiwal otworzy warsztat specjalny Roberta Glińskiego „Scena fabularna w jednym ujęciu”, później odbędzie się warsztat Kamila Przełęckiego poświęcony pracy z AI, a w ramach towarzyszących festiwalowi targów filmowych nastąpi specjalna prezentacja „Wskrzeszenia” Luizy Budejko i „Sabiny” Diany Zamojskiej.

  • A może zoom na morze? Ucz się od najlepszych i wygraj 20 tys. zł

  • Marzysz o karierze reżysera? Kreatywność jest twoją mocną stroną? Spróbuj swoich sił w konkursie filmowym i skieruj zoom na morze. Wygrasz nie tylko pieniądze na realizację filmu, ale będziesz mógł pracować pod okiem wybitnych ekspertów. Morze cię kręci? Złap 20 tys. zł.

  • „Transgresja” w konkursie Porto Femme FF w Portugalii

  • „Transgresja” Diany Szczotki weźmie udział w konkursie filmów studenckich Festiwalu Filmów Kobiecych Porto Femme w Portugalii, odbywającego się w dniach 16 – 21 kwietnia. Festiwal zaprezentuje filmy w dziewięciu sekcjach konkursowych, prezentujących najnowsze filmy twórczyń z całego świata.

Więcej aktualności