Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.
Zamknij
GSFLogo
GSFLogoTXT
szukaj
heartyoutuberssblip
Warsztat operatorski
Data publikacji: 2013-03-09
Gdyńska Szkoła Filmowa organizuje w kwietniu i maju 2013 r. Warsztat operatorski z elementami reżyserii, montażu i dźwięku.
Warsztat operatorski Celem warsztatu jest praktyczne zapoznanie słuchaczy z tajnikami zawodu operatora obrazu. Podczas 100 godzin zajęć, słuchacze poznają podstawowe narzędzia pracy operatora oraz sposoby ich świadomego wykorzystania na planie filmowym. Obok techniki i technologii omawiane będą zagadnienia estetyczne oraz zasady języka filmowego. Słuchacze zapoznają się także z elementami reżyserii, realizacji dźwięku i montażu w zakresie niezbędnym w pracy operatora.

Warsztaty prowadzić będą wykładowcy Gdyńskiej Szkoły Filmowej.

Uczestnicy którzy ukończą warsztat i zrealizują 2 indywidualne ćwiczenia, otrzymają dyplom ukończenia wraz z oceną ich pacy.

PROGRAM: 

TECHNIKA I TECHNOLOGIA FILMOWA
Budowa oka, percepcja widzenia. Oko a obiektyw. 
Budowa obiektywów, ogniskowa, głębia ostrości, kąt widzenia, rodzaje obiektywów. 
Przysłona, migawka, czas ekspozycji, czułość. 
Teoria barw. 
Budowa kamery, rodzaje kamer, obsługa. 
Zapis cyfrowy a zapis analogowy. 
Osprzęt filmowy, rodzaje i sposoby wykorzystania. 
Światło, budowa, rodzaje, właściwości. 
Pomiar światła. 
Kamery filmowe a VDSLR 


SZTUKA OPERATORSKA
Rola operatora w powstawaniu filmu. 
Struktura ekipy filmowej. Pion operatorski. 
Kreowanie przestrzeni filmowej, style oświetlenia. 
Kompozycja, kolor, rytm. 
Plastyka obrazu filmowego i metody jej kontroli. 
Inscenizacja, ruchy kamery. Schematy oświetlenia. 
Wykorzystanie optyki i filtrów zdjęciowych. 
Analiza scenariusza pod kątem zdjęć, scenopis, storyboard. 
Dokumentacja operatorska. 
Operator w filmie fabularnym i dokumentalnym. 
Analizy operatorskie wybranych scen filmowych. 

PODSTAWY TECHNIKI DŹWIĘKOWEJ
Zapis dźwięku w kamerze. 
Zewnętrzny sprzęt dźwiękowy, mikrofony, miksery, rejestratory. 
Podstawowe zasady rejestracji dźwięku. 

PODSTAWY REŻYSERII FILMOWEJ
Podstawy języka filmowego. 
Budowa scenariusza. 
Casting. 
Zasady pracy z aktorami. 

POSTPRODUKCJA
Zapis i archiwizacja materiałów. 
Podstawy montażu. 
Koloryzacja. 

CZAS TRWANIA
100 godzin zajęć praktycznych i teoretycznych. 

TERMIN
Kwiecień - maj 2013. 

Zajęcia odbywają się w systemie weekendowym, szczegółowy plan zajęć ustalony zostanie w porozumieniu ze słuchaczami.

OPŁATY
1.700 zł płatne po zakwalifikowaniu uczestnika. 

REKRUTACJA
Osoby zainteresowane powinny przesłać wypełniony formularz zgłoszeniowy na adres slawomir.pultyn@gsf.pl Na zgłoszenia czekamy do 29 marca. Liczba miejsc ograniczona.




GDYŃSKA SZKOŁA FILMOWA THE BEST OF  w Kinie Studyjnym GCF
Zapraszamy do Kina Studyjnego w Gdyńskim Centrum Filmowym gdzie od najbliższego piątku, tj. 26 lutego, można oglądać zestaw naszych najlepszych filmów dyplomowych. W programie krótkie metraże: „Matka” w reż. Łukasza Ostalskiego – film obsypany nagrodami, z fenomenalną rolą tytułową Danuty Stenki, „Koniec widzenia” w reż. Grzegorza Mołdy – film nominowany do Złotej Palmy w Cannes, „Między nami” w reż. Macieja Millera – przejmujący dokument o parze dwudziestolatków spodziewających się dziecka, „Dzień babci” w reż. Miłosza Sakowskiego – z fantastyczną rolą Anny Dymnej.
Bilety dostępne na stronie: Gdyńskie Centrum Filmowe (gcf.org.pl)
GDYŃSKA SZKOŁA FILMOWA THE BEST OF  w Kinie Studyjnym GCF
Świetne wieści dotarły do nas zza oceanu - "Dzień jak co dzień" - film dyplomowy w reżyserii naszej absolwentki Magdy Strzyżyńskiej otrzymał aż trzy nagrody na Queen Palm International Film Festival w Kalifornii.Nagrody dla Dzień jak co dzień w Stanach
POWRÓT NA GÓRĘ STRONY © GSF 2010 | Polityka prywatności
projekt: Adam Żebrowski